نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي

ایرانگردی

«شاهرخ خان» پلنگ گرفت!

به گزارش آی فیلم2، «شاهرخ خان» ستاره سینمای بالیوود شب پیش در هفتاد و هفتمین جشنواره فلم «لوکارنو» یک جایزه دیگر به کارنامه درخشانش افزود.

این بازیگر که طرفدارانش از او با عنوان «کینگ خان» یاد می‌کنند در تمجید از مکان برگزاری جشنواره گفت: واقعاً معتقدم سینما عمیق‌ترین و تاثیرگذارترین رسانه هنری عصر ماست و من این افتخار را داشتم که سال‌ها در این کار باشم و از این سفر درس‌ها آموختم.

این بازیگر بالیوود با تاکید بر جهانی بودن هنر و فیلمسازی افزود: هنر بیش از هر چیز تایید زندگی است. از مرز‌های ساخته شده توسط انسان فراتر می‌رود و به رهایی می‌رسد. لازم نیست سیاسی باشد، نیازی به بحث و جدل نیست. نیازی به موعظه نیست. نیازی به روشنفکری ندارد. نیازی به اخلاقی سازی نیست. هنر و سینما فقط باید آنچه را در دل دارد بگوید تا حقیقت خودش را گفته باشد و این از نظر من بزرگترین خلاقیت است.

«شاهرخ خان» همچنین درباره ارتباط ذاتی بین خلاقیت و احساسات صحبت کرد و گفت: هیچ خلاقیتی بدون عشق وجود ندارد. این زبان فراتر از همه زبان‌هاست و همه در سراسر جهان آن را درک می‌کنند.

وی به نقش‌های متنوع خود در طول 35 سال فعالیتش در صنعت فلم هم پرداخت و گفت: من شرور بودم، قهرمان بودم، ابرقهرمان، صفر، طرفدار طرد شده و یک عاشق بسیار بسیار مقاوم.

این بازیگر هندی با تلاش برای بیان کردن نام جایزه خود به زبان ایتالیایی بار دیگر به شخصیت شوخ خود بازگشت و گفت: این جایزه برای تلاشی است که همه عمرم کرده‌ام، نمی‌توانم آن را تلفظ کنم، اما معنی‌اش تواضع و مهربانی و نیکی است.

گفتنی است که جشنواره «لوکارنو» امسال یکی از پوستر‌های خود را به شاهرخ خان اختصاص داد و تجلیل از این بازیگر در جشنواره لوکارنو به معنی تعهد این جشنواره در تجلیل از سینمای مردمی در کنار تولیدات هنری است.

«جیانو نازارو» مدیر جشنواره درباره اهدای جایزه به «شاهرخ خان» گفت: او رویا‌ها و امید‌های بسیاری از مردم را از طریق اخلاق کاری فوق‌العاده و نظم خود شکل داده است.

جشنواره «لوکارنو» که از چهارشنبه ۷ آگوست مصادف با ۱۷ اسد(مرداد) کارش را شروع کرده به مدت 10 روز ادامه دارد.

سمیه غفوری زاده

این مطلب را به اشتراک بگذارید